Wersja twojej przeglądarki jest przestarzała. Zalecamy zaktualizowanie przeglądarki do najnowszej wersji.

Aldsien

ul. Okulickiego 18
35-206 Rzeszów

Tel: 178586404

www.aldsien.pl www.aldsien.ipr.pl

Email: aldsien@vp.pl


Poleć nas:

Łożyska


  • Łożyska kulkowe

  • Łozyska stożkowe

  • Łożyska baryłkowe

  • Łożyska walcowe

  • Łożyska igielkowe

  • Łożyska ślizgowe

  • Łożyska samonastawne

  • Elementy toczne

  • Oprawy łożyskowe

Łożyska kulkowe są ze względu na swoje wszechstronne zastosowanie i najkorzystniejszą cenę najczęściej stosowanym rodzajem łożyska tocznego. Łożyska kulkowe (głównie jednorzędowe) przejmują ogromne siły promieniowe i osiowe jednocześnie mogąc pracować przy dużych prędkościach obrotowych. 

Łożyska stożkowe mają stożkowe bieżnie w pierścieniu wewnętrznym i zewnętrznym, między którymi umiejscowione są wałeczki stożkowe. Wierzchołki wszystkich powierzchni stożkowych zbiegają się w jednym punkcie (na osi łożyska). W ten sposób uzyskuje się optymalne warunki toczenia.

Łożyska baryłkowe mogą przenosić bardzo duże obciążenia i pracować przy stosunkowo dużych prędkościach obrotowych. W łożyskach tych kierunek działania obciążenia między asymetrycznymi baryłkami a bieżniami tworzy pewien kąt w stosunku do osi łożyska. Z tego względu łożyska baryłkowe mogą przenosić równocześnie obciążenia wzdłużne i poprzeczne, przy czym wartość obciążenia poprzecznego nie może przekraczać 55% wartości równocześnie działającego obciążenia.

Łożyska igiełkowe zbudowany jest z pierścieni i wieńca igiełek z koszykiem, który ma za zadanie prowadzić dużą liczbę igiełek i zapobiegać ich wypadaniu. Duża nośność przy stosunkowo małej wysokości przekroju sprzyja osiągnięciu zwartej konstrukcji, zwłaszcza gdy rolę bieżni spełniają odpowiednio wykonane części współpracujące. Łożyska igiełkowe są wykonywane z koszykami blaszanymi. Łożyska o średnicy zewnętrznej powyżej 20 mm mają na pierścieniu zewnętrznym rowek i otwór do doprowadzenia smaru.

Łożyska walcowe umożliwiają przejmowanie dużych obciążeń promieniowych i doskonale się nadają dla dużych prędkości eksploatacyjnych, dzięki zastosowaniu liniowego styku pomiędzy dwoma pierścieniami łożyska oraz wałeczkami. Są wytwarzane w wielu wielkościach i rozmiarach.

Łożysko ślizgowe to łożysko nie posiadające ruchomych elementów pośredniczących. Czop wału lub inny obrotowy element jest umieszczony w cylindrycznej panewce z pasowaniem luźnym.

Łożyska kulkowe samonastawne to łożyska uszczelnione obustronnie i napełnione smarem plastycznym. Mają one ustaloną wadliwość co sprawia, że nie są wrażliwe na błędy niewspółosiowości.

Elementy toczne. Kulki i wałeczki walcowe są produkowane z hartowanej stali łożyskowej. W zależności od zastosowania są dostarczane w różnych klasach dokładności z różnymi odchyłkami wymiarów i kształtu. Dla każdej klasy dokładności są ustalone w zależności od średnicy kulki, największa i najmniejsza dopuszczalna odchyłka, jak również odchyłka kształtu. Kulki jednego wymiaru i określonej klasy dokładności są selekcjonowane na grupy o bardzo zawężonych tolerancjach średnicy. Każda grupa selekcyjna jest oddzielnie pakowana, a na opakowaniu podana jest średnia odchyłka grupy.

Oprawy łożyskowe tworzą wraz z odpowiednim łożyskiem tzw. zespoły łożyskowe, które znalazły zastosowanie w różnych maszynach i urządzeniach. W razie zapotrzebowania na oprawy innych konstrukcji lub w innych wykonaniach prosimy o sporządzenie zapytania.

Polityka plików cookie

Zapoznaj się z polityką plików cookies.

Czy akceptujesz?